Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за претапициране на тавана

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос за претапициране на тавана

    Извисна ми се тавана, та реших да го претапицирам като пообиколих малко тапицерите и една малка сметка установих, че тапицера ми иска около 80-90лв, а плата и лепилото са ми около 20 лв, дотук добре ама идва и проблема, че тази кола ми е с шибидах и незнам как става свалянето на тавана дали е като другите или има нещо по специално, и другия ми въпрос е какво лепило е най-долре да плзвам Благодаря предварително за отговорите

  • #2
    Според мене,не си заслужава да се занимаваш с претапициране.Намери си някой читав от по новите 97-01г. но да е с люк/които са рядкост/. Там е по-друг материала и няма го този проблем с разлепването. Другия вариант е претапицирането.Един приятел си тапицира наскоро на боксера/145/ с някаква сива кожа,която е лепи с лепило хелметекс и за сега е добре.
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v 150 07г.
    Alfa Romeo 147 1.6TS 16v 120 01г.

    Alfa Romeo 145 1.4TS JUNIOR 16v 103 98г.-ex.
    Aifa Romeo 156 1.8TS 16v 144 99г. ех.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Bako_Marto Покажи съобщение
      Извисна ми се тавана, та реших да го претапицирам като пообиколих малко тапицерите и една малка сметка установих, че тапицера ми иска около 80-90лв, а плата и лепилото са ми около 20 лв, дотук добре ама идва и проблема, че тази кола ми е с шибидах и незнам как става свалянето на тавана дали е като другите или има нещо по специално, и другия ми въпрос е какво лепило е най-долре да плзвам Благодаря предварително за отговорите
      Ще следя темата с интерес защото имам абсолютно същият проблем със същия модел автомобил за да знам дали си заслужава и колко ще излезе.Иначе за лепило което няма да избие през дамаската Henkel MOMENT(нещо като хелметекса).Голяма кутия като от боя ще ти свърши работа и ще остане(аз съм претапицирал таван на Астра комби).

      Alfa33 1.3 90г.Alfa33 1.5 93г.Alfa33 1.4 94г.Alfa146 1.4TS 97г.Alfa146 1.8TS 99г.Sprint 1.5 78г.Аlfa33 1.7 4x4 91г Sprint 1.7 16V 83г.Alfa145 1.3 96г.Alfa156 2.0 99г.147 1.6 03г.145 2.0 Alfa159 1,9 JTD Ti

      Comment


      • #4
        Плата за тавани е по специален.Освен лицевата част която може да е различен цвят на гърба има тънак слой дунапрен.След махане на остатъците от плат и разложен дунапрен от тавана се лепи малък участък с лепило хелметекс.Тънкоста тук е слоя лепило да е много тънък.Аз го нанасях с фонокарта.Изчакваш известно време после налагаш плата и го изтегляш постепенно върху намазаната с лепило част.После пак мажеш малка част и отново изтегляш.Не трябва да се натиска прекалено много защото дунапрена се смачква и може да стане на пръсти.По особено внимание тряба на местата с извивки около дръжките на пасажерите.Лепенето на кожа изисква доста повече услилия защото се изпъва доста трудно за да няма гънки.Освен това подчертава дефекти или не добре почистени остатъци върху повърхноста на тавана,докато дунапренения плат ги прикрива.Ако все пак решиш да го правиш сам ти пожелавам успех!

        Comment


        • #5
          емии колеги този плат който съм намерил е доста дебеличък прилича на този който е за тапицерия на касите притеснява ме само свалянето на тавана но мисля че с претапицирането ще се справя

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Bako_Marto Покажи съобщение
            емии колеги този плат който съм намерил е доста дебеличък прилича на този който е за тапицерия на касите притеснява ме само свалянето на тавана но мисля че с претапицирането ще се справя
            трябва ти пространство, време, 1 помощник и каса бира...аз си претапицирах всичко без задните кори и се справих мн добре с гореизброените консумативи

            Last edited by spellmaste; d.m.y г., 21:14.

            Comment


            • #7
              колега корите на вратите са ясни ама този таван направо като го вида как е извиснал и ми бърка в сърцето

              Comment


              • #8
                хаиде колеги никои ли неможе да даде савет какво лепило да използвам и как се сваля този таван доста хора от форума го претапицираха сами

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Bako_Marto Покажи съобщение
                  хаиде колеги никои ли неможе да даде савет какво лепило да използвам и как се сваля този таван доста хора от форума го претапицираха сами
                  Не съм се занимавал с тавана, но смятам че ако слагаш кожа хелметекса и подобните му лепила са идеални. Претапицирал съм на фордчето ми тавана с плат с гъбичка и пак ползвах хелметекс, но заради гъбичката трябва да си внимателен колко лепило слагаш, защото може да я напоиш и да станат вдлъбнатинки. Добър вариант е да разредиш малко хелметекса за да можеш да работиш с по-тънък слой, зачакваш да позасъхне и плескаш отгоре, като разбира се с плата внимаваш и как разпъваш. Като цяло с кожата ми се видя по лесно - не внимаваш да не ти е повечко лепилото, после спокойно си натискаш колкото щеш, а за разпъването - дърпай колкото душа ти иска

                  Comment


                  • #10
                    Аз съм го правил и филма е голям.Общо взето свалянето и слагането е 2 часа,но трябва да разгледате menual-а на колата,за да знаете точно какво се сваля за да излезе кората.Купих кора за 40лв. от 145 ТС от новите,които не се разлепят и я смених.Разлепянето на старата кора не е трудно,а залепването на новата не е задължително.Аз ипозлвах точно лепилото на Хенкел Момент.Свалят се корите на колоните до предно стъкло,сенниците, дръжките на тавана,плуфона,пластмасовата кора преди капака на багажника,уплатненията на вратите и се откопчават щипките на корите над задните прозорци,след което се откопчават 4-те щипки които захващат кората в края на тавана преди багажника,после леко се отлепва от ламарината над предните седалки и излиза през багажника.Надявам се да съм помогнал!
                    Attached Files
                    Brera 2.4 JTD 20v, 147 1.6 16v Ex, GT 1.9 16v Multijet Ex, 147 1.9 16v Multijet Ex, 147 1.9 8v JTD Ex, 145 1.6 Boxer Ex
                    За ортодоксалните “Алфисти” друг мотор освен боксера не съществува!!!

                    Comment


                    • #11
                      Всичко е така, както го е описал колегата над мен. Миналото лято я правих операцията.Фабрично е залепен само на мястото над предните седалки. Свалянето и слагането не е трудната част. По-скоро внимавай с какъв материал ще го правиш. Аз първо се хвърлих на някаква кожа, която впоследствие се оказа твърде тежка. След това минах на варианта плат с фабрично тънък слой дунапрен. Лепенето след това не е задължително, но ако си решил, ползваи Хелметекс.
                      "Вятър замита стъпките ни - първо страстите, после времето ни поглъща."

                      Alfa Romeo 145 1.3 '95

                      Comment

                      Working...
                      X